Regler for CS:GO
Maplist
• de_dust2_se
• de_inferno_se
• de_train_se
• de_nuke_ve
• de_mirage_csgo
Generelt
Spillere: 5 vs 5
Maps: 1 map per kamp (2 maps i finalen)
Runder per map: 30 (MR15)
Tid per runde: 1:45 minutter.
Det spilles standard MR 15 (15 runder på hvert lag per map). Det vil si at det første laget som har 16 runder vinner kampen. I tilfeller der det er uavgjort vil det spilles en ny match med MR3 og start-money 10000. Finalen består av å spille 2 maps med MR 15, og vinnerne av flest runder vinner compoen.
Compoen spilles som gruppespill og single-elimination sluttspill. Det vil si at det blir kun en winners-bracket.
Kun spillere som er registrert i laget under påmelding kan spille. Og en spiller kan kun tilhøre et lag slik at det skal ikke "lånes" bort spillere fra et lag til et annet.
Det er kun fullverdige deltakere på GameCage som kan delta i compoen. Blir en spiller som ikke tilhører laget funnet i å spille for et annet lag, vil laget automatisk bli disket fra compoen.
Dersom et lag eller deler av et lag ikke møter opp til kampen de skal spille så får de 10 minutt til å samle medlemmene sine, ellers vil det laget med flest spillere på serveren vinne kampen.
Hvis serveren krasjer midt i en runde vil den bli restartet samt lagets stats.
Hvis en spiller detter ut av serveren, er det hans/hennes ansvar å komme seg inn igjen. Spillet kan bli pauset av en annen i laget for at f.eks en fra laget skal reboote sin PC, men dersom dette tar mer enn 5 minutt vil kampen startes igjen.
Dersom man er nødt til å pause-kampen av en eller annen grunn, SKAL dette skje i freezetime og aldri etter at runden har begynt. Unpause skjer først når alle er klar igjen, men tar det for lang tid vil game-crew starte kampen igjen.
Når kampene er over, skal lagkapteinene lagre screenshot av kampåen og registrere resultatet i composystemet.
Kun Crew er spectators når kampene spilles.
Gruppespill
Alle lag vil bli plassert tilfeldig i gruppene i gruppespillet. Vi vil altså ikke ha noen form for seeding.
I gruppespillet spiller lagene de kampene de er blitt satt opp med etterhvert som begge lag i kampen er klare. Resultatet rapporteres i Composystemet med screenshot.
Kart blir valgt tilfeldig fra mappoolen.
Sluttspill
Første og andre plass i hver gruppe i gruppespillet avanserer til finalen. Første og andre plass i samme gruppe vil ikke møte hverandre igjen før i finalen.
I sluttspillet spiller lagene de kampene de er blitt satt opp med etterhvert som begge lag i kampen er klare. Resultatet rapporteres i Composystemet med screenshot.
Kart blir valgt tilfeldig fra mappoolen.
Finalen spilles BO3, der 3 forskjellige kart blir valgt. Disse velges også tilfeldig.
Cheating/Bug utnytting
All form for cheating og utnytting av bugs i spillet er ikke tillatt! Cheater en spiller i et lag, blir hele laget diskvalifistert og utestengt fra compoen.
All form for cheating MÅ rapporteres til Game-Crew, ettersom at vi ikke alltid klarer å oppdage alt. Dersom det er mulig, gjerne dokumenter cheatingen med screenshot slik at vi har håndfast bevis og kan diskvalifisere laget som cheatet.
Settings
Følgende settings skal ikke endres på eller brukes på spillerens PC_
• cl_bobcycle 0.98 (skal ikke endres)
• weapon_recoil_model 0 (skal ikke brukes)
• mat_hdr_level 0/1/2 (skal ikke brukes)
Følgende overlays er tillatt å bruke. Alle andre overlays er det ikke tillatt å bruke.
• net_graph 0
• cl_showpos 1
• cl_showfps 1
• cl_showdemooverlay 1/-1
Spørsmål eller klager henvendes til game@gamecage.no
Server settings
• mp_startmoney 800
• mp_roundtime 1.75
• mp_freezetime 15
• mp_maxrounds 30
• mp_c4timer 35
• sv_pausable 1
• ammo_grenade_limit_default 1
• ammo_grenade_limit_flashbang 2
• ammo_grenade_limit_total 4
Settings for overtime:
• mp_maxrounds 6
• mp_startmoney 10000