Glemt passord?

Er du sikker på at du vil slette denne nyheten?

Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
04.03.2013 - 14:41
Takk for denne gang

Da er GameCage over for denne gang. Utstyret er pakket sammen, hallen er ryddet og vasket, og deltakere og crew er vel hjemme. Da gjenstår det bare å takke for et flott datatreff, med hyggelige deltakere.

Vi håper alle har hatt en fin opplevelse sammen med oss, og vil gjerne ha tilbakemeldinger fra dere på hvordan treffet har vært, både på godt og vondt. Tilbakmeldingene kan gis på epost (mail@gamecage.no), på forumet eller på Facebook.

Image
 
Skrevet av:
Kristoffer Kvalevaag
02.03.2013 - 18:09
Lokal stream 2

Vi har enda en League of Legends stream oppe og går. Du finner den her:

 

Image
 
Skrevet av:
Kristoffer Kvalevaag
01.03.2013 - 21:48
10fastfingers-compo

Link til 10fastfingers-compo finner dere her:


http://10FastFingers.com/competition/513113e82b669

 

Den varer nå i 24 timer.

Image
 
Skrevet av:
Kristoffer Kvalevaag
01.03.2013 - 20:49
Lokal stream

Vi har lokal stream her.

Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
25.02.2013 - 12:29
Flere lag i League of Legends compo

På grunn av stor populæritet har vi besluttet å øke antall lag som kan delta i League of Legends-compoen fra 16 til 20. Det betyr at det er 4 ledige lagplasser igjen. Gruppespillet blir utvidet fra 4 lag per gruppe til 5. Alle lag vil da få minst 4 kamper før de eventuelt blir slått ut av compoen.

Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
23.02.2013 - 04:01
Lag må fylles opp

Det er en del lag som er påmeldt på diverse compoer og har vært påmeldt veldig lenge uten å fylles opp. Dette problemet gjelder først og fremst League of Legends, hvor grensen for maks 16 lag allerede er nådd. I den forbindelse er det nå innført en ny regel. Denne regelen sier at dersom man melder på et lag, og dette ikke fylles opp etter 3 dager, så vil lages meldes av igjen. Man vil motta en epost dersom man blir meldt av som følge av denne regelen.

Dette gjøres for å unngå at et lag med f.eks kun 2 av 5 spillere okkuperer en plass, og dermed kanskje hindrer et lag som har 5 spillere som er klare til å bli med. 

Alle lag som er påmeldt nå har vært påmeldt i mer enn 3 dager. For at vi ikke skal melde noen av uten forvarsel, så gir vi muligheten frem til søndag kveld (24. februar) til å fylle opp laget. Alle lag som ikke er fylt opp innen den tid vil bli meldt av.

Dersom du og laget ditt skulle bli meldt av, og fortsatt ønsker å delta i konkurransen, så er det bare å melde seg på igjen så sant det er plass og påmeldingen fortsatt er åpen.

Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
19.02.2013 - 18:27
Betalingsterminal

I år vil GameCage tilby betaling via betalingsterminal, for å gjøre det enklere for deltakere og besøkende. Dette vil dermed si at du kan betale med bankkort når du f.eks. handler i kiosken vår, i stedet for å ha med masse kontanter.

Løsningen leveres av PayTec, som er leverandør av betalingsløsninger og terminaler.

Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
16.02.2013 - 22:22
Vinneren kan velge premie

I et par av compoene våre, StarCraft og 10FastFingers, er det sponset datautstyr (fra Komplett og SteelSeries)  som en del av premiepotten. Vi har bestemt at vinneren av compoen får muligheten til å velge hva han/hun vil ha.

La oss illustrere dette med et eksempel. Dersom du har vunnet StarCraft 2 compoen, men allerede har et bra headset, så kan du altså velge å motta musa i premie i stedet for. Headsetet vil dermed gå til 2. plassen.

Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
01.02.2013 - 16:25
Betaling i dør

Da er det nøyaktig en måned igjen til GameCage braker løs. Det er i skrivende stund 258 påmeldte, hvorav 127 har betalt. Vi tenkte det kunne være lurt å avklare et par ting rundt betaling i dør, ettersom at vi opplever at en del folk misforstår denne muligheten.

Betalings/påmeldingsprosessen hos oss fungerer som følger:

  • Alle som har forhåndsbetalt er sikret plassen de har valgt
  • 22. februar stenger forhåndspåmeldingen
  • Alle som ikke har betalt innen 27. februar vil få plassen sin frigjort
  • 28. februar blir det ikke lenger mulig å bytte plass selv. Da må evt. plassbytter gå via oss i crewet.
  • Plassene som er ledige når treffet begynner, dvs. alle plassene hvor det ikke sitter personer som har forhåndsbetalt, selges i døra.
    Disse plassene selges etter første-mann-til-mølla-prinsippet.

Det betyr at alle som planlegger å betale i døra ikke er sikret plassen de ønsker. Vi vil derfor anbefale alle å gjøre sitt ytterste for å forhåndsbetale, slik at dere får sitte der dere hadde tenkt. Dersom det er helt umulig for deg å betale på forhånd så er det ikke annet å gjøre enn å prøve å komme først i køen når dørene åpnes, slik at du har best mulig sjanse til å få plassen du vil ha.

Betaling i dør er i utgangspunktet et betalingsalternativ for folk som ikke visste om treffet før forhåndspåmeldingen stenger, slik at treffet er åpent for alle.

Håper dette har gitt folk har litt mer klarhet i hva som inngår i betaling i dør. Dersom du skulle ha noen spørsmål så er det bare å ta kontakt på epost, mail@gamecage.no, på forumet eller på Facebook.

Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
31.01.2013 - 18:17
Årets wallpaper

Årets GameCage wallpaper ble ferdigstilt og publisert forrige helg.
Som vanlig er den laget av Fredrik Kallevik, og vi takker ham for innsatsen.

Bakgrunnen kan sees og lastes ned her.


Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
26.01.2013 - 14:03
Vinn en Razer Naga gamingmus

Trenger du ny gamingmus? Nå har du muligheten til å vinne en Razer Naga.

Alt du trenger å gjøre for å være med i konkurransen er å lage og sende oss noe som du forbinder med GameCage. Dette kan være alt fra bilde, tekst, musikk, video til programvare/spill/webside. Ut i fra bidragene velger vi ut det beste, og personen som har laget dette vil motta premien på fredagen under GameCage.

Eneste kravene vi har til bidraget er:

  1. Skal ikke være støtende eller skadelig for andre
  2. Må være et eget arbeid, dvs. plagiat tillates ikke
  3. Må ha tema GameCage

Bidragene kan sendes på epost til game@gamecage.no og eposten må inneholde navnet og brukernavnet ditt, slik at vi vet hvem det gjelder. Dersom du har laget noe som tar en del plass, typisk mer enn 25 MB, så kan du sende oss en link til en plass vi kan laste det ner fra, eventuelt bare ta kontakt slik at vi kan hjelpe deg med å få levert.

Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
23.01.2013 - 20:07
Forbehold om reduksjon av premier

Nå er det snart ikke mer enn 1 måned igjen til GameCage braker løs. Vi har i skrivende stund 233 påmeldte, men av disse er det kun 91 som har betalt. Dette lave tallet på antall betalende gjør at vi er nødt til å ta et forbehold om at compopremiene kan bli redusert dersom vi ikke har 200 eller flere betalende deltakere når treffet starter.

Under er det satt opp premiefordeling for dersom det blir mellom 150 og 200 deltakere, samt dersom det blir under 150 deltakere. Spillene som ikke er nevnt her vil ikke bli berørt. Alle sponsorvarene (tastaturer, mus, headset, musematter etc) vil bli fordelt likt uansett antall deltakere, dvs. at det er kun de rene pengepremiene som blir redusert.

Mellom 150 og 200 deltakere:

Spill 1. plass 2. plass
StarCraft 2 3 000 kr 1 500 kr
League of Legends 7 000 kr 4 000 kr
Halo 4 3 000 kr 1 000 kr

Under 150 deltakere:

Spill 1. plass 2. plass
StarCraft 2 1 000 kr 500 kr
League of Legends 4 000 kr 2 000 kr
Halo 4 1 000 kr 0 kr

Vi vil alle at premiepotten skal være høyest mulig, slik at vi kan få gode og spennende konkurranser. Vi vil derfor oppfordre alle til å betale innen betalingsfristen, og å hjelpe oss å spre ordet om at GameCage arrangeres og dermed være med å øke deltakertallet.

Dersom du skulle ha noen spørsmål så send oss gjerne en epost, mail@gamecage.no, en melding på Facebook eller kontakt oss på forumet.

 

Image
 
Skrevet av:
Torstein Saltvedt
16.01.2013 - 16:19
GameCage på Facebook

Vi har et event på Facebook som vi hadde satt pris på om alle deltakere benyttet seg av.

Image
 
Skrevet av:
Torstein Saltvedt
11.01.2013 - 09:53
Spørreundersøkelse

Vi hadde satt pris på om du tok deg tid til å svare på noen enkle spørsmål om hvordan du opplever å være deltaker på GameCage. Det er kun 4 spørsmål og det tar ikke mer enn 5 minutt å gå gjennom alle.

Spørreundersøkelsen finner du her: http://www.surveymonkey.com/s/M8WBMZ9

Image
 
Skrevet av:
William Thorsen
02.01.2013 - 13:16
Compopåmelding - ÅPEN

Hei.

Nå begynner det å komme inn betalinger for GameCage.. 

I den forbindelse vil vi minne om at påmeldinga på compopåmeldinger er åpnet.
Denne vil stenge før LAN-et. 

Dette betyr at du MÅ være forhåndspåmeldt, og ha forhåndsbetalt for å være med på compoene.


Image
 
Skrevet av:
William Thorsen
30.11.2012 - 10:39
Transport for utenbys lag

I forbindelse med en økning i markedsføring fra vår side, og mer tilrettelegging av eSports 
har vi merket en økende interesse fra utenbys lag. 

I den forbindelse har vi bestemt oss for å sette opp transport for folk som kommer med fly
og buss. Det vil si at vi stiller med buss fra Flotmyr Busstasjon og Helganes lufthavn.

Transporten må bestilles ved å sende epost til betaling@gamecage.no, innen 22. februar.

Image
 
Skrevet av:
Thomas Kallevik
26.11.2012 - 19:31
Forhåndspåmelding for lag

Til alle lag som ønsker å delta i SC2, LoL og/eller Halo på GameCage 2013.

I tråd med ønsket vårt om å gjøre GameCage 2013 mer tilgjengelig for eSports- og konkurransefokuserte lag, vil vi åpne for at komplette lag som skal delta i våre hovedkonkurranser kan melde seg på allerede 2 uker før den offisielle påmeldingen starter. For å melde seg på på denne måten gjøres følgende:

  • Alle på laget må lage seg bruker på www.gamecage.no
  • Lagkapteinen sender en epost til betaling@gamecage.no med følgende informasjon:
    • Navn på laget
    • Hvilke av hovedkonkurransene de skal delta i
    • List over alle lagmedlemmene:
      • Fullt navn
      • Brukernavn
      • Epostadresse
      • Telefonnr
    • Ønsker om plasser/plasstype, og evt. rekkefølge

Denne påmeldingsprosedyren er kun gyldig fra og med 1. desember, til og med 13. desember. Eposten kan sendes før 1. desember, men vil ikke bli behandlet før.

Når epostene behandles hos oss så vil lagmedlemmene få tildelt plasser samlet. Alle lagmedlemmene vil så motta en faktura per epost, og denne må betales innen fristen. Dersom fakturaen ikke betales innen fristen vil lagmedlemmet miste plassen sin, og vil måtte vente til den offisielle påmeldingen for så å kunne melde seg på igjen på ordinær måte.

Etter at den offisielle påmeldingen er åpnet så er det fullt mulig å flytte seg bort fra den tildelte plassen, og til en annen plass. Den tildelte plassen vil da bli åpen for reservasjon av hvem som helst.

Det er ingen garanti for ønsker om bestemte sitteplasser, da søknadene blir behandlet etter hvert som de kommer inn og at plassene dermed allerede kan være reservert av noen andre. I tillegg ønsker vi å holde en viss struktur på plasseringen av lagene, slik at vi ikke lager innestengte plasser og ødelegger for den ordinære påmeldingen. VIP-plasser er begrenset til 12 stk., og samme regler gjelder for disse.

Ta kontakt på betaling@gamecage.no eller på forumet dersom noe skulle være uklart.

Image
 
Skrevet av:
William Thorsen
03.10.2012 - 12:13
Antallet plasser er fastlagt

Dette er plassene som blir lagt ut for salg:

280 vanlige plasser
12 VIP-plasser

Image
 
Skrevet av:
William Thorsen
02.10.2012 - 15:11
Hovedcompoer

Melding fra Game:Admin

Da var hovedcompoene lagt ut. Det er denne gangen:


- StarCraft 2
- League of Legends
- Halo 4.

 

StarCraft 2 er fremdeles det største eSports spillet i verden, og vi arrangerer det nå for tredje året på rad.
Om det blir Wings of Liberty eller Heart of the Swarm vet vi ikke ennå, siden Blizzard ikke har gitt ut lanseringsdato for sistnevnte.
Vi vil også eventuelt se ann hvordan Heart of the Swarm blir mottatt i eSports miljøet før vi beslutter å benytte oss av det.

Premiepotten her er øket fra kr. 4.500,- til kr. 6.000,-.

League of Legends ble en knallsuksess i 2012, og vi fortsetter med det i 2013. Husk å lese reglene denne gangen før dere melder dere på..

Premiepotten her økes fra kr. 9.000,- til kr. 15.000,-

Som ny FPS-compo vil vi denne gangen bruke Halo 4. Dette blir en 2vs2 compo. Folk fra Halo Norge kommer og arrangerer denne for oss.
Reglene er ikke klare ennå, og premiene er ikke bestemt, men det kommer mer info i god tid.

 

Påmelding til compoene vil åpne for alle compoene når påmeldingen til GameCage åpner, men du vil ikke kunne melde deg på en compo
før betalingen er registrert. Påmeldingen vil stenge før treffet slik at det blir tid til å sette opp endelig program.

Det er med andre ord KUN forhåndspåmeldte som kan delta på compoene.

Image
 
Skrevet av:
William Thorsen
01.10.2012 - 12:25
Bordstørrelsen øker

Siste nytt:

Vi øker bordstørrelsen fra 70x70 cm per person, til 80x80 cm per person.

Image
 
Skrevet av:
William Thorsen
29.09.2012 - 23:27
GameCage 2013

Hei alle sammen. 

Planleggingen av GameCage 2013 er nå i full gang.
Og det ligger ann til å bli større og bedre enn noen gang før.

 

Stikkord:

STED: SKÅREDALEN SKOLE

TID: Fredag 1. Mars - Søndag 3. Mars

STØRRELSE: STORT!! (Mer info kommer)

PREMIER: STØRRE

PÅMELDING: START 15. desember.

COMPOER: SPENNENDE (Mer info kommer)

 

FØLG MED PÅ SIDENE VÅRE I UKENE SOM KOMMER FOR MER INFORMASJON....